Župa Izbično

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

VI. NEDJELJA KROZ GODINU

E-mail Ispis PDF
VI_KGLuka je jedini od evanđelista koji uz blaženstva donosi, ili bolje rečeno, prati blaženstva sa prokletstvom. Oni koji ne budu izvršavali blaženstva sami sebe svrstavaju među one druge. Ovo je malo neobičan rječnik koji se koristi u Evanđelju i za nas pomalo stran, ali nije tako. Bog je uvijek na strani siromaha i nevoljnika, kao i ugroženih pa ih zaštićuje na ovakav način.

To nam potvrđuje i sam psalmist (57/58,12) da postoji Bog koji donosi pravdu na zemlji, ili kako će još Psalam 67 potvrditi da je On (Bog) otac sirota i branitelj udovica, kako nalazimo i u ustima proroka Izaije kada prijeti neposlušnima Bogu i prodanim i podmićenim političarima.

Gospodin Isus u maloprije pročitanom Evanđelju izgovorio je za nas ljude 21. stoljeća po malo čudne i teške riječi. Isus reče: blago vama siromasi, a jao vama bogataši! Dakle ako pogledamo tu rečenicu samu za sebe to bi značilo: blago onima koji su gladni, žedni, bez odjeće i obuće a jao onima koji sve to imaju. No nije Krist baš tako mislio kad je upućivao maloprije pročitane riječi svojim učenicima i mnoštvu koje ga je slušao.

Evo o prvoj rečenici iz osam blaženstava želimo danas razmišljati tijekom ove propovijedi. Prije nešto više godina snimljen je film pod naslovom «Quo Vadis»! U njem je igrala jedna od vodećih američkih filmskih zvijezda Deborah Kerr, a film govori o smaknućima kršćana u starom Rimu. Jednog dana, nakon nekoliko dramatičnih filmskih prizora, novinski reporter koji je pratio snimanje zapitao je Deboru: «niste li bili uplašeni kad su lavovi potrčali prema vama dok ste se nalazili u areni»? Ona je odgovorila: «Ne, nisam uopće osjećala nikakav strah. Ja sam pročitala scenarij i zala sam da mi se u toj sceni s lavovima ne može ništa dogoditi». Deborino nedužno povjerenje u sposobnost čovjeka koji je bio zadužen da ju zaštiti dobra je slika nedužnog povjerenja koje su imali siromašni ljudi u Gospodina Boga u biblijsko vrijeme, u vrijeme dok je Isus hodao zemljom.

Isus nikad nije želio ili pokazivao namjeru u svojim govorima i učenjima proglasiti materijalno siromaštvo blagostanjem. On nikada nije imao namjeru odobriti i opravdati siromaštvo koje mi vidimo u predgrađima naših velikih gradova ili po zapuštenim selima. On nije nikada imao namjeru odobriti siromaštvo i tako veliku razliku između društvenih slojeva koje je vidio u svom rodnom gradu i u svojoj domovini za svoga zemaljskog života. Pitamo se onda braćo i sestre koga je i što je Isus imao na pameti kad je izgovorio tako poznatu rečenicu: «Blago vama siromasi, vaš je kraljevstvo Božje» (Lk 6,20b).

Isus kad je govorio o siromasima imao na pameti one koji su bez bogatstva, bez utjecaja, bez zaštite od bilo koga ali koji su svu svoju nadu i sve svoje pouzdanje stavili u Božje ruke, one koji prolaze sve ono što je i on prolazio i prolazi. Tako, siromašni koje je Isus nazvao blagoslovljenima ili sretnima su bili oni koji su shvatili da se ne mogu osloniti na ovo svjetske stvari u potrazi za nutarnjom, duhovnom srećom. Oni su tražili svoju sreću jedino kod Boga i jedino u Bogu. Bog je njima bio sve. Materijalna dobra, materijalno bogatstvo za njih nisu puno vrijedila. Drugim riječima rečeno, blagoslovljeni su oni koji nađu sami sebe u istom položaju u kojem je Debora Kerr našla samu sebe tijekom opasne scene u filmu «Quo Vadis». Ona je znala da je totalno bespomoćna, isto tako znala je da ne može zaštititi samu sebe stoga je prestala biti zabrinuta i jednostavno sve svoje povjerenje prepustila je čovjeku koji je bio zadužen da joj se ništa ne desi. Imamo li mi bar djeličak povjerenja prema Bogu da nas On štiti i prati na našem životnom putu? Većina pobožnih i siromašnih ljudi u Isusovo vrijeme prestala je biti zabrinuta, oni su stavili sve svoje povjerenje, svu svoju nadu u Gospodina Boga. A gdje je naše povjerenje, gdje je naša nada? Gdje je naša sigurnost? Je li u bogatstvu koje imamo ili u Bogu koji nam je darovao sve što imamo?

Sv. Augustin  veliki crkveni učitelj izrekao je kakvo naše povjerenje prema Gospodinu Bogu treba biti. Augustin kaže:
«Povjeri Gospodnjem milosrđu svoju prošlost, njegovoj ljubavi svoju sadašnjost,te njegovoj providnosti svu svoju budućnost i bit ćeš sretan, bit ćeš zadovoljan»!

fra Franjo Mabić